Heb jij dat ook? Dat je artikelen leest of dat je iets hoort tijdens een (online) training of event en denkt: “O, dat weet ik al!”
Je hoeft even niet op te letten, je kunt even wat anders doen, of in het ergste geval: je gaat weg.
Want je bent druk, druk, druk en hebt gewoon niet alle tijd. Je zit daar om iets nieuws te leren, om nieuwe kennis op te doen, om net die ene ontbrekende schakel of geheime ingrediënt, waardoor je business ineens fantastisch zal gaan lopen.
En ja, wat je net gehoord had: niets nieuws, heb je al lang gehoord.
Misschien ben je zelfs stiekem een beetje trots dat je al zoveel weet. Jij bent geen groentje meer! Ze moeten van goede huize komen, willen ze jou nog iets nieuws leren…
En hier zit een enorme adder onder het gras…
Want wist je dat dit een enorme mindf*ck is? Je brein is namelijk enorm slim en geniepig. Het heeft 2 enorm belangrijke functies met betrekking tot het verwerken van informatie, namelijk:
1. Alléén die informatie doorsluizen die jouw wereldbeeld bevestigd
2. Zorgen dat je niet te ver uit je comfortzone komt
En deze combinatie zorgt er voor dat ons brein al snel fluistert: dat weet je al! Want dan hoef je in ieder geval niet uit je comfortzone te komen. Wel zo veilig.
Je wereldbeeld klopt nog steeds, je hoeft niets geks te doen.
En daarmee zit ook gevaar: je blijft in je comfortzone, je zet geen nieuwe stappen (je weet ten slotte alles al), en daarmee hoef jij niet uit je veilige comfortzone te komen.
Zoekende naar die ene missing link, die gouden sleutel, dat geheime ingrediënt blijf je maar graven. Dieper en dieper totdat je volledig overweldigd bent door alles kennis die over je uit is gestort.
En toch… op één of andere manier: je weet ondertussen alles al, maar het lukt niet (echt) om dat echt goedlopende bedrijf te krijgen.
Hoe kom je hier uit?
Ik heb een aantal stappen voor je om hier uit te komen:
1. Wees je bewust als je brein je in slaap probeert te sussen met de opmerking: dat weet ik al
2. Bedank je brein voor deze mededeling. Besef dat je brein je in comfortzone wil houden
3. Stel jezelf de vraag: DOE ik het al?
Want vaak weten we al heel veel, maar doen we het niet op een of andere manier niet (volledig).
En als je het al doet: zijn er nog aspecten die je kunt verbeteren? En als je het geleerde niet doet: wat houdt je tegen om het te gaan doen?
Vaak verzanden we in allerlei lastige technieken en middelen zoals periscope, online programma’s, webinars, SEO, klanten krijgen via de website, noem maar op.
Maar uit mijn laatste online trainingen bleek dat zo’n 60% van de ondernemers gewoon op zoek is naar een eenvoudig systeem wat ze zelf kunnen toepassen en wilde zo’n 20% van de ondernemers vooral een simpele oplossing.
Want alle kennis ten spijt: echt succes wordt pas geboekt op het moment dat je gaat DOEN!
En dat is precies wat de 30-daagse Challenge je geeft. Gewoon een eenvoudig systeem wat je keer op keer kunt gebruiken, zonder lastige technieken, de gans met de gouden eieren, noem maar op.
Uiteindelijk gaat het om het toepassen, en dat is wat we gaan DOEN! Of je nou wel of geen website hebt: uiteindelijk draait alles om hoe je structureel aan (meer) klanten komt.
En dat is geen rocket-science, maar gewoon een strategie die je even moet weten en wat je gaat leren tijdens deze 30-daagse Challenge.
Denk jij ook vaak: dat weet ik al? Laat het mij hieronder weten!
One Comment on “Weet ik al….!”
Mooi blog! Ik heb me aangeleerd om regelmatig webinars en challenges te volgen, zodat ik steeds weer kan ontdekken wat ik al wist… maar ook wordt herinnerd aan dingen die ik ook nog moest en zou doen. Jouw 30-dagen idee past daar heel goed bij, omdat het zo lekker overzichtelijk is.