“Wat zijn je doelen voor 2015?” vroeg ik haar. “Ja, pfff, weet ik nog niet precies hoor. Ja euh… ik wil gewoon van alles en ik wil het nu”, zegt ze lachend.
Heel herkenbaar! Het nieuwe jaar is begonnen. En zoals gezegd: nieuw jaar, nieuwe kansen!
Ik zie bij veel ambitieuze vrouwelijke ondernemers dat ze er voor willen gáán! Ze doen van alles om hun doelen te bereiken.
En dát is een groot nadeel aan ambitieus zijn… Vaak wil je van alles en wil je het resultaat het liefste ook nog nú hebben.
Als je ambitieus bent en je wilt van alles, begin je vaak ook met van alles: een nieuwsbrief, Facebook, Twitter, netwerken, de website overhoop gooien, noem maar op.
Tuurlijk, je snapt ook wel dat resultaat er niet in één dag kan zijn. Maar als je van alles doet, moet het vast wel ergens gaan lukken… Toch? Als jij van alles doet (hoe goed bedoeld en ambitieus ook), heb ik helaas slecht nieuws:
Vaak komt het resultaat er helemáál niet. En blijft het bij proberen en opstarten… ieder jaar weer…
Velen raken overweldigd, weten niet meer waar te beginnen en haken uiteindelijk af, want ze zien geen resultaat.
“Dit werkt niet voor mij…” Of nog erger: “zie je wel, dit kan ik niet…”
Dit ‘van alles doen’ kost bakken tijd, geld en energie. Maar vaak zonder het gewenste resultaat wat je zo graag wilt.
Vaak stellen we onze doelen dan maar bij, of gaan we maar langzamer omdat het anders niet haalbaar is.
Het kan ook anders!
Hoe zou het zijn om én snelheid te hebben én resultaat te boeken? Zonder dat je je overweldigd voelt door alles. Het kan!
Hoe kom je uit deze spiraal van ‘van alles doen’? Ik zal het je vertellen!
Vaak mis je een strategie, een aanvalsplan. Eentje die wel werkt…De oude strategie van ‘van alles doen’ werkt niet (die ken je al wel), het gaat er dus om dat je een NIEUWE strategie moeten maken.
Wat deze NIEUWE strategie kenmerkt is dat je keuzes maakt. Hoe ziet zo’n NIEUWE strategie er uit?
Ik zal je 3 tips geven:
1. Maak keuzes over voor wie jij er precies bent. Wie wil jij precies gaan helpen? Je bent er echt niet voor iedereen…
2. Kies dan op wat voor soort producten jij je wilt richten en ontwikkel alleen die producten waar jij je focus op wilt leggen en waarmee jij je geld wil gaan verdienen.
3. Kies tot slot een paar manieren waarop jij aan klanten wil komen (max. 3!). Door van alles te doen, kies je juist niet. Dus wat worden jouw 3 strategieën om aan klanten te komen?
Ik weet het, het kunnen breinbrekers zijn. Je kunt je hier zo een jaar mee bezig zijn. Of langer…
Het kan sneller… Hoe? In de kern is het een kwestie van DOEN! Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid, ook dit jaar weer!
Wat is jouw NIEUWE strategie voor dit jaar? Waar ga jij je op focussen? Vertel het mij hier onder!
One Comment on “Ik wil van alles en ik wil het nú! + 3 Tips hoe je er wél komt!”
Hoi Jikkie, Altijd weer leuk om te lezen! Ik ga mij dit jaar focussen op het aanbieden van 3 plannen om huizen weer echt persoonlijk te maken.
Door deze plannen concreet op papier te zetten kan iedereen makkelijk kiezen wat voor haar het beste past en kan ik heel duidelijk communiceren wat ik doe…en wat niet!