Hoe je 30 nieuwsbriefonderwerpen in 30 minuten bedenkt

Marketing is dood, lang leve marketingNieuwsbrieven zijn tegenwoordig een essentieel onderdeel van internet marketing, en zijn niet meer weg te denken in het huidige ondernemen.

 

Waarbij het uiteraard niet gaat om maar zoveel mogelijk abonnees te hebben, je wilt een kwalitatieve goede lijst.

 

Een nieuwsbrief is belangrijk, want zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen: ‘the money is in the list’. En dat is zeker waar.

 

Het is namelijk een fantastische manier om met klanten in contact te komen. Jouw lezers kunnen even snuffelen, aftasten wie je bent, wat je doet en hoe ze eventueel geholpen kunnen worden door jou.

 

Zo sprak ik een tijd geleden iemand die zei; ik heb het gevoel dat ik je al jaren ken! Ja, dat is het effect van een nieuwsbrief.

 

Kortom, met een nieuwsbrief creëer je een band met jouw volgers.

 

Tja, en dan ineens heb je een nieuwsbrief…. Een vraag die ik dan regelmatig hoor is;

 

waar moet ik over schrijven?

 

De eerste paar keer lukt nog wel, maar dan…

 

Zo ook de vraag van Claudy, zij vroeg mij:

“Momenteel heb ik ongeveer 150 adressen in het bestand, best aardig maar dat mag wel groeien. Maar als je geen interessante content hebt dan wordt je e-zine niet echt gelezen. Ik vind het heel erg moeilijk om interessante artikelen te schrijven. Heb jij tips hiervoor?”

 

Dank voor je vraag, je bent echt niet de enige! Vandaar dat ik je vraag ook deel, zodat iedereen die hier mee zit, weer inspiratie krijgt.

 

Inderdaad, interessante inhoud van essentieel belang. Maar waar moet je over schrijven? Ik zal je een 2-tal tips geven.

 

1. Allereerst is het belangrijk dat je een vakgebied en kennis hebt, waar je over kunt schrijven.

 

Vaardigheden verkopen namelijk niet, kennis wel.

 

Dus als je coach of therapeut bent is het van essentieel belang dat je over de inhoud kunt vertellen (relaties of gezondheid bijv.)

 

Oké, de expertise is helder, en nu?

 

2. Bedenk; wat wil je klant?

 

Wat slim is, is om eens in de huid van een klant te kruipen. Welke vragen heeft ie? Waar ligt hij of zij wakker van? Welke vragen hoor je vaak voor bij komen? Met welke vragen surft jouw klant op het internet?

 

Jouw volger stelt zich eigenlijk maar één vraag: Wat heb ik er aan?

 

Tijd voor actie

Pak nu een vel papier en pen (of open een word document, of gewoon je telefoon) en maak een lijst met 30 (!) vragen die jouw klanten hebben.

 

Dertig lijkt ontzettend veel, maar ga er maar eens voor zitten, binnen een half uur heb jij je onderwerpen voor de komende 30 keer klaar staan ;).

 

Wat is de grootste vraag die jouw klant heeft? Deel het hieronder!

 

 

PS. Wil je leren hoe je snel een e-maillijst opbouwt en hier klanten mee krijgt? Tijdens het 2-daagse event ‘Met pit & passie’ leer ik je hier alles over. Ook krijg je een checklist met daar op 14 manieren om je mailinglijst snel op te bouwen. Koop nu nog heel voordelig je ticket en zorg dat je niets mist. 

One Comment on “Hoe je 30 nieuwsbriefonderwerpen in 30 minuten bedenkt”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *