Hoe je slim start na de vakantie

De vakantie zit er weer (bijna) op. Na een periode van rustig aan doen, misschien ben je wel op vakantie geweest, lekker relaxen, en bezinnen, gaat alles nu weer beginnen: de scholen, bedrijven, en dus ook ondernemers!     En is het nu weer tijd om te gaan DOEN. Maar waar moet je beginnen?   Dat is een veelgehoorde vraag. … Read More

Waarom geld zoveel emotie oproept

Nu de vakantie (bijna) voorbij is, laten we eens een gevoelig onderwerp aan snijden. Geld…   Geld is voor veel vrouwen een lastig onderwerp. Ze twijfelen of ze geld mogen vragen voor datgene wat ze het liefste doen. Of ze wel (goed) geld mogen verdienen als ze iemand helpen.   En zo is het ook met het bepalen van de … Read More

Als ik X verdien, dan ben ik succesvol…Of toch niet?

  Een tijdje geleden was ik een dag aan de slag met een ambitieuze klant. Zo gingen aan het einde van de dag haar doelen voor de komende tijd bepalen. En uiteraard ook wat haar financiële doel was.   Niks aan de hand…     Toen stelde ik de vraag: waarom is dit zo belangrijk voor je? Ook daar had ze … Read More

Wat ga jij deze zomer doen?

Het is vakantietijd! Klanten zijn vaak op vakantie en bij bedrijven is het vaak een stuk rustiger. Kortom, alles gaat op een lager pitje…   En wat ga jij dan doen?       Want als ondernemer heb je alle vrijheid wat je tijdens de vakantieperiode gaat doen, zoals: – Doorwerken – Juist een actie lanceren; je concurrenten zijn ten … Read More

Waarom je bedrijf geen verzameling van actiepunten is

De helft van het jaar zit er alweer op. Tijd om even uit te puffen, even vakantie te vieren.   Of om rustig door te werken tijdens deze zomer. Lekker op het gemakje, klaar maken voor de rest van het jaar.   Kortom, even gas terugnemen, nieuwe ideeën op doen om straks de rest van het jaar nog even goed … Read More

Moet je nou echt voor een doelgroep kiezen?

Ik zie veel ondernemers worstelen met hun marketingboodschap ook wel elevator pitch genoemd. En daar hoef je geen starter voor te zijn.   Ook ondernemers die al jaren bezig zijn, worstelen hier mee.   Wat vooral lastig is, is dat je zoveel mogelijk mensen wilt helpen. Maar je hoort aan alle kanten dat je moet kiezen. Zo ook kreeg ik … Read More

Weet ik al….!

Heb jij dat ook? Dat je artikelen leest of dat je iets hoort tijdens een (online) training of event en denkt: “O, dat weet ik al!”   Je hoeft even niet op te letten, je kunt even wat anders doen, of in het ergste geval: je gaat weg.   Want je bent druk, druk, druk en hebt gewoon niet alle … Read More

Weet jij precies hoe je aan meer klanten komt?

Zo’n 84% van de ondernemers heeft geen (exact) idee hoe ze aan meer klanten komen.   Vaak hebben we geen idee hoe je aan meer klanten kunt komen. Of heb je wel een idee, maar weet je niet zeker of het wel de juiste manier is. .   En dit kan je behoorlijk onzeker maken. Je wilt zo graag, en je probeert … Read More

Waar moet ik beginnen?

Waar moet ik beginnen? Het is een veel gehoorde vraag van ondernemers. Er komt tegenwoordig als ondernemer zoveel op je af.   Alles lijkt tegenwoordig belangrijk: een website, visitekaartjes, netwerken, social media, webinars, (online) producten, noem maar op! O ja, en dan moet je ook nog klanten krijgen….   En hierdoor zijn we vaak druk met van alles. Voor je … Read More