Toen ik overwoog om voor mijzelf te gaan beginnen een paar jaar geleden, heb ik alle overtuigingen opgeschreven, waarom dit nooit een succes zou kunnen worden. Ik kwam er welgeteld op 14… 14 redenen! Ik kan het niet, wie ben ik nou, anderen zijn veel beter, ik weet nog niet alles, en ga zo nog maar even door. … Read More
Marketing is dood, lang leve de marketing
Marketing is dood! Het was iets wat al maanden door mijn hoofd spookte, en nu weet ik het zeker: marketing is morsdood. Tijden zijn drastisch veranderd. Niemand die nog kijkt naar de advertenties in kranten, reageert op pushy-sales uitingen of tv-reclames. Wees eens eerlijk: welke advertentie heb jij laatst nog onthouden? Adverteren kost vooral geld, je mag blij zijn … Read More
Het is tijd jezelf serieus te nemen (+ 3 tips voor een expert-status)
Veel vrouwen houden zich klein of nemen zichzelf niet serieus (genoeg). Ze denken dat ze nog niet genoeg weten, dat ze nog maar net begonnen zijn, kortom, wie zijn zij om ….? Straks komen je klanten er achter dat je niet alles weet… je moet er niet aan denken. Maar als jij jezelf al niet serieus neemt, waarom zou … Read More
Alsjeblieft; 3 stappen die je marketing gemakkelijker maken
Marketing is voor veel zelfstandigen vaak nog wel een ‘dingetje’… Ze zijn goed in hun vak maar hoe zorg je er nu voor dat je gemakkelijker aan klanten komt? Je wilt zo graag anderen helpen, maar op één of andere manier weten klanten je niet te vinden. Zo mailde Debby mij met de volgende vraag: “Ik heb een … Read More
Je hoeft het niet alleen te doen
Het aantal eenpitters in Nederland is enorm groot. Velen begonnen vanuit passie, vanuit “ik weet het beter”, “als die het kan, kan ik het ook” of ze kregen de kans toen hun baas hen er uit kickte (met eventueel een leuk zakje geld om de eerste tijd door te komen). Als je een één-mans/-vrouw bedrijf bent, ben je tegelijkertijd directeur, … Read More
Ga jij er écht voor?
Vaak ben je voor jezelf begonnen omdat je dacht dat je het beter kon dan je baas, omdat je je passie beter in wilde zetten, omdat je graag impact wilt hebben of omdat je gewoon lekker je eigen tijd in wilt zetten. Waar veel ondernemers tegen aanlopen is dat ze ineens ‘eigen baas’ zijn. Moet je ineens je eigen prioriteiten … Read More
3 tips hoe je wél aan tafel komt bij je klanten
Veel zelfstandig ondernemers vinden het nog behoorlijk lastig om in contact te komen met hun doelgroep. Vragen die ze zich vaak stellen zijn: hoe kom ik aan klanten; hoe vind ik mijn doelgroep; hoe vindt mijn doelgroep mij? En als je ze gevonden hebt: hoe kom je er bij aan tafel? Over dit onderwerp kreeg ik de volgende vraag: … Read More
Vraag
Help! Feedback gevraagd De vakantie is (bijna) weer voorbij, tijd dus voor business! Deze zomer heb ik – naast klanten geholpen die nu weer kunnen gaan knallen- de tijd genomen om na te denken over hoe ik jóu en jouw business nog beter kan helpen. Ik wil jou namelijk nog beter en scherper ondersteunen en helpen; zodat jij sneller kunt groeien en … Read More
Hoe de kabouter uit het donkere bos ontsnapte + hoe jij dit ook kunt bereiken
Er was eens een kabouter die diep, diep in de bossen leefde. Zo diep, dat hij nog nooit de zon had gezien. Er groeide dan ook niet heel veel, het leven was dan ook behoorlijk zwaar; ieder dag was het jagen en zoeken naar voedsel. Maar hij wist niet beter dan dat dit zijn plek was… Tot op een dag … Read More