Zoals je vast wel weet is een blog of nieuwsbrief een effectieve manier om contact aan te gaan met jouw lezers en volgers. Het is een laagdrempelig manier om je expertstatus te laten zien en om meer volgers te krijgen (die uiteindelijk een stap willen gaan zetten). Oké, dat een nieuwsbrief nuttig is, blijkt dus wel het uit … Read More
Het ‘ik moet eerst nog…’- syndroom
Ken je dat? Je weet dat je eigenlijk iets moet doen, maar eerst moet je nog iets anders doen… Diep van binnen weet je dat je aan marketing moet gaan doen (ieuwww), maar eerst… Eerst moet je nog je website afmaken, je logo ontwikkelen, je programma of je methodiek verder ontwikkelen, noem maar op. Zo sprak ik … Read More
3 tips waardoor jouw nieuwsbrief wel wordt gelezen
‘Money is in the list’ hoor ik vaak van ondernemers. Heb je nog geen nieuwsbrief? Begin er dan zo snel mogelijk mee (het mag ook video of audio zijn, mocht je dat fijner vinden)! Het hebben van een nieuwsbrief (ook wel e-zine genoemd) is namelijk een hele laagdrempelige manier voor potentiele klanten om jou beter te leren kennen. … Read More
In welk groeistadium zit jij met jouw business?
Vraag… Waar aan herken je een goedlopende business? Naast passie is een belangrijk kenmerk van een goedlopende business dat het structuur heeft. En dan bedoel ik niet de structuur dat je iedere dag werkt;) Ja, ook dat is structuur, maar niet de structuur die ík bedoel. Een ondernemer met een goedlopend bedrijf weet namelijk precies wat er op … Read More
Ik wil van alles en ik wil het nú! + 3 Tips hoe je er wél komt!
“Wat zijn je doelen voor 2015?” vroeg ik haar. “Ja, pfff, weet ik nog niet precies hoor. Ja euh… ik wil gewoon van alles en ik wil het nu”, zegt ze lachend. Heel herkenbaar! Het nieuwe jaar is begonnen. En zoals gezegd: nieuw jaar, nieuwe kansen! Ik zie bij veel ambitieuze vrouwelijke ondernemers dat ze er voor willen … Read More
Waarom je géén goede voornemens moet maken
Het nieuwe jaar is weer begonnen! Nieuw jaar, nieuwe kansen! Heb jij ook goede voornemens voor dit jaar gemaakt? Ja? Stop er dan maar onmiddellijk weer mee! Je intentie is goed hoor, daar niet van, maar het is slechts een voornemen. En voornemen betekent ‘van plan zijn’. Dus als je een goede voornemen hebt, ben je iets van … Read More
Wat je als ondernemer kunt leren van snowboarden
Vorige week was ik een dagje snowboarden. Zoevend naar beneden mijn pad vinden, bochtje naar links, bochtje naar rechts, snelheid op laten lopen, hoe ver kan ik het bord laten gaan? Hoe hard durf ik zelf te gaan? Af en toe een sprongetje wagen, even iets nieuws proberen. Waar ik vroeger na ieder bochtje onder uit ging, kan ik … Read More
Waarom zouden ze voor mij kiezen?
Tja, waarom zouden mensen voor jou kiezen? Dit is een vraag die ik heel vaak hoor, zo ook tijdens mijn afgelopen 2-daagse ‘Met pit & passie naar je ideale bedrijf’. Vaak ben je niet de enige in je vak (wat een goed teken is), maar zie je veel concurrentie om je heen. Zo zijn er iets … Read More
Wat je nog niet wist over nieuwsgierigheid (+ hoe je dit slim in kunt zetten)
Wekte bovenstaande zin jouw nieuwsgierigheid op? Mooi, laat dat nou precies het doel zijn: nieuwsgierigheid opwekken. Wist je dat je nieuwsgierigheid ook heel goed voor je business kunt laten werken? Hoe dan? Ik zal het je zo vertellen… Nieuwsgierigheid is namelijk één van de meest basale biologische driften van mensen en dieren. Het is voor zowel kinderen … Read More